fredag 13 juni 2014

Systembolaget är bra

Jag åker till Systemet med den illgula lånade bilen, en Honda, som har ASS som registreringsskylt och köper två flaskor vitt vin. Till mig själv. Det var mer än vecka sedan jag drack något och när jag tar ett glas känner jag hur ledsen jag är under den fixande och jobbande ytan. Har skött om trädgården och städat. Allt som händer och har hänt tär. Det tar aldrig slut. Men så är livet, jag vet ju det. Ett glas vitt vin, halvtorrt Ruppertsberger Riesling 2012, lite skagenröra med citron, och sedan har jag nått botten av mig själv igen och kan koppla av. Eftersom jag har indiangener eller är en liten kvinna och rätt ålderstigen så tål jag inte så mycket. Bra! De båda flaskorna kommer att räcka minst en vecka. Älsklingen har åkt till stan för att få healingmassage. Jag har börjat spela Bandit med rockmusik när jag är ute och kör bil. Tidigare har jag inte kunnat lyssna på musik längre, fast jag har gjort det sedan min ungdom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar