måndag 1 december 2014

På Nacka sjukhus

I dag så hade han så ont att läkaren som var här tyckte han skulle åka in. Det blev Nacka sjukhus igen, samma avdelning där han var förut i somras. Där känner han ju personalen och dom känner honom. Har nyss åkt dit för själv var jag naturligtvis tvungen att gå till tandläkaren akut igen. Kostar kring 18 000 kronor att fixa. Inte mycket att göra åt. Men i dag kostade det bara 279 kronor med en provisorisk lagning, eftersom jag redan har betalat så mycket under detta år. Under tiden kom en ambulans och hämtade älsklingen och skjutsade honom till Nacka.

Jag åkte dit så småningom när jag hade hämtat mig. Så många gånger jag har varit där, så det är välbekant för mig också. Han fick metadon nu som smärtstillande får vi se om det hjälper. Istället för morfinet han brukar få. Var där i en timme och fick ett parkeringstillstånd när jag gick därifrån. Ska dit i morgon igen. Känner ingenting för jag går på johannesört. Måste det för att klara allt elände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar