söndag 9 april 2023

Mina bloggar fortfarande borttagna

 Blogger har ingen yttrandefrihet! De bloggar jag har skrivit under mer än tio år är borttagna. Den ena bloggen annhelenarudberg1.blogspot.com kan andra se, men inte jag som är författaren. Jag har inte tillgång till den. Och den andra annhelenarudberg2.blogspot.com är helt enkelt borttagen. Blogger påstår att det beror av HATE. Det måste vara någon som har anmält mig för att de vill ta bort mitt journalist- och författarnamn från internet. Det går inte så lätt för under mitt journalist- och författarnamn Ann Helena Rudberg finns ändå kvar mycket under Google. 

Jag har förstås överklagat detta, men nu är det sex dagar sedan de togs bort. Det är naturligtvis gjort av en robot, ingen människa har ännu gått in och kollat om jag som är journalist och författare har gjort något som har med HATE att göra. Det är ju helg i Västvärlden. Det finns inget hat på någon av mina bloggar. Det sista jag fick skriva var om Rasmus Paludan som påstod att han dejtade en muslimsk prostituerad kvinna. Det var naturligtvis skrivet den första april av Paludan och då är yttrandefriheten i Västvärlden väldigt stor. Då får alla hitta på precis vilka usla skämt som helst. Men jag fick aldrig uppdatera detta och berätta att det var ett aprilskämt. För dem som inte begrep så mycket. Står dock på facebook! Men bloggarna försvann. 

På facebook finns länken till detta inlägg kvar. Precis som alla länkar jag har gjort till mina bloggar under alla år. Men länkarna leder inte längre någonstans. Om de mest lättsårade får bestämma i ett samhälle så blir det så här. Det är som en dysfunktionell familj, som nu har blivit global. Alla smyger i buskarna för att inte pappa ska bli mer arg än han redan är, för då vet ni vad som händer. Detta handlar om övergrepp på yttrandefriheten. Våra stolta traditioner med yttrandefrihet i skrift från 1766 i Sverige tas nu bort helt enkelt av Blogger och någon robot. April, april du dumma sill jag kan lura dig vart jag vill! Vissa är renons på humor! De tar allt gravallvarligt. Så trist om detta också har drabbat Blogger!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar