måndag 10 november 2014

Bägge lite sjuka

Usch jag har knappt varit med om detta att vi bägge är lite risiga. Älsklingen fick en reaktion på sin mistelspruta och är lite utslagen och jag känner en förkylning som härjar i kroppen. Sov när sjuksköterska var här och tog hand om min gubbe. Vilket elände. Men jag får väl friskna till under dagen och ta mig åtminstone till affären för att köpa mjölk. Det går nog. Grågrått väder med regn gör inte saken bättre. Hur ska vi överleva?

Och sedan tänker jag att jag måste skriva något poetiskt om detta tillstånd så att de som eventuellt kommer att läsa detta någon gång orkar fortsätta också. Något om att vi passerar ut genom fönstren med våra själar och flyger ut i det regnvåta landskapet och ser ned på vårt hus från ovan. Det underliga som har så mycket vinklar och vrår för att det är två hus, som är ihopbyggda. Inte något fyrkantigt bygge alls. Så symboliskt också för vårt förhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar