onsdag 26 februari 2014

Lyckan kommer, lyckan går

Jag skriver det här i bloggform, men det är bara jag som kan läsa det. Har gjort det alldeles anonymt på nätet. Nog har jag haft en del lycka i mina dagar, åtminstone 30 år som var fina med min älskling innan han blev sjuk. Men ekonomiskt skulle jag tycka att vi behöver hitta en kruka med guld. Just nu är det bara vårt hus, som är vår besparing, och inte vill vi flytta.

Vi kan inte bo någon annanstans lika bra och lika billigt, men har behövt låna pengar av våra barn nu för de räcker inte till allt. Men att tvinga en sjuk att flytta, nej det orkar ingen av oss. Så snälla rara hitta en kruka med guld åt oss. Kära makter gör det. Vi har en gammal hund och gamla katter också, som inte heller går att flytta. Hunden Lukas snart 16 år är i stort sett blind och skulle inte hitta ens till maten någon annanstans.

Det är sorgligt med ålderdom och ändå är vi inte så gamla. Men sjukdom kan drabba i alla åldrar. Jag trodde nog att vi skulle slippa det eftersom jag tycker att jag har haft nog med elände i livet, men ingen vet när olyckan slår till igen. Det spelar ingen roll hur man uppför sig. Cancer kan komma ändå. Annars skulle inte också barn drabbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar