måndag 16 juni 2014

Strålning!

Älsklingen har stökat runt hela morgonen, men strax ska han åka iväg för sin första strålningsdag på Södersjukhuset. Vi lär få se hur det går! Jag följer inte med, avskyr sjukhus, och måste ha en egen vrå utan sjukdom. Vill inte dras in i den, som jag sade till honom och yngsta sonen i går. Han och sambon tittade förbi då. I morgon har äldste sonens fru lovat att komma och städa huset om älsklingen orkar med detta. Vi får se.

Jag drar en suck av lättnad när taxin har hämtat honom. Ibland vill jag bara bli av med allt. Han trycker en blöt puss på min kind när han går och jag kramar honom. Vi har så djupa band att jag aldrig kommer att överge honom, men stundtals blir allt för mycket.

Har jag berättat om dovhjortarna? Det var två stycken här och hälsade på häromdagen. De första vi någonsin har sett här sedan vi flyttade hit 1987 på sommaren. Det var sjutton år sedan som femton stycken hjortar rymde från ett hägn någon hade klippt upp. Ägaren Olof Stenhammar kunde inte fånga in dem. De är goda symboler för framgång, långt liv och rikedom. Åtminstone för kineserna. Älsklingen lyckades få dem på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar