tisdag 8 juli 2014

Märklig dröm

Jag drömde om en kvinna, som var Nicole Kidman. Hon var fastsatt i jorden med potatisgroddar. Potatisen blommade, men var inte färdig ännu så hon kunde inte komma loss. Men på slutet satt hon med någon ikon av jesusbarnet i sin famn. Jag såg Nicole Kidman i en film tidigare i går kväll. Den handlade om Hemingway och Martha Gellhorn, som spelades av Nicole Kidman. Skrev om det till älsklingen i mitt sista mejl för kvällen till honom på sjukhuset.

Häromdagen när jag äntligen kom iväg för att hälsa på honom när mitt ryggonda var bättre var stan ful och människorna likaså. Men bredvid mig på bänken, när jag väntade på bussen till Södersjukhuset, satte sig en liten flicka som var utklädd till prinsessa. Hon såg ut ungefär som Snövit och när hon grävde i sin godispåse (det var lördag) fick hon upp en guldpeng. Det var plötsligt som att befinna sig i en saga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar