torsdag 6 april 2023

Äntligen skärtorsdag!

 Denna april är likadan som den var 1967 när min äldste son och min lillasyster föddes. Då låg också snön kvar. Därför tror jag inte så mycket på klimatforskarna som ständigt säger att världen ska gå under. Det gör den inte! Men det spelar ingen roll när alla politiker har bestämt att vi ska tro på detta och sluta andas helst, för då släpper vi inte ut så mycket koldioxid. Och i Quebec var det strömavbrott för någon miljon människor för regnet frös till is när det träffade träd och marken. 

Men strunt i allt elände som händer, för det gör det ständigt och gläds nu åt att solen går upp och stannar uppe mer än 12 timmar per dag! Solen som bestämmer vårt klimat också. Och hoppas den som blev skjuten i Skärholmens centrum har fått frid nu! Får väl bli religiös på gamla dagar för det verka vara det enda som återstår. Att be någon högre makt att ingripa i planetens krig, våld och skjutande. 

Men en riktig Glad Påsk önskar jag alla som ännu lever på denna jord!


Morgonkaffe är nödvändigt. Necesse est! Som de sade förr i tiden. Som ni vet har mina andra bloggar tagits bort av Blogger. Av en outgrundlig anledning som de kallar HATE. Vad detta betyder är inte klart alls. För det får man inte veta. Denna domstol är högre än den högsta. Det räcker med en anonym anklagelse! Freedom of speech!

Simba trodde att påskägget var en leksak till honom. En hal mus ungefär. Men här slickar han pälsen ett tag. Det gör katter när de blir frustrerade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar