fredag 7 april 2023

Klantiga Wagnerprofilen Andrej Medvedev fast i Sverige

UPPDATERAT

 Andrej Medvedev, 26 år, sökte asyl i Norge, men tog sig till Sverige för att köpa billiga cigaretter. Han lyckades också missa bussen tillbaka till Norge så svenska polisen tog honom när han gick på vägen dit. Han var befäl i ryska Wagnergruppen, men tog sig till Norge och sökte asyl. Men nu är han fast i Sverige och sitter på Migrationsverkets förvar i Göteborg. 

Mardrömmen för honom vore förstås att han utvisas till Ryssland, för det är en säker dödsdom. Han ses som en förrädare där. Nu vädjar han om förståelse för att han inte visste att han inte fick lämna Norge under asylprocessen. Han vill naturligtvis återvända dit, där han antagligen kommer att få asyl. Jo det är väl det bästa sättet för Sverige att slippa honom. För att utvisa honom till Ryssland vore inte snällt. 

12:48

DN uppger att han ska köras till Norge. En välsignelse som är honom väl unt! Här skriver också Aftonbladet om detta. 

För övrigt så fortsätter Blogger förföljelsen av mig genom att inte ge mig tillgång till mina bloggar, som jag har skrivit under mer än 10 år. De påstår att det beror på HATE. Jag väntar med spänning på att de har läst alla tusentals artiklarna och inläggen jag har skrivit, det lär ta sin tid. Och att de återställer dessa bloggar. De som står för HATE är den eller de som har anmält mig. Detta följer i fotspåren på diktatorer som Erdogan, som anklagar Sverige för att var nazistiskt. Men Blogger ska väl inte vara likadan? Yttrandefriheten borde vara dess ledstjärna!


Stackars Andrej Medvedev visste inte att han inte fick lämna Norge när han hade sökt asyl där. Så nu sitter han i förvaret hos Migrationsverket i Göteborg. För honom till Norge snarast så slipper Sverige den huvudvärken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar