tisdag 4 april 2023

Jack Vreeswijk dog i cancer

 Nu dog också sonen till Cornelis Vreeswijk. Han blev 59 år. Jag träffade och intervjuade fadern Cornelis till Jack. Han hade så snälla ögon precis som sonen. Jag känner också till cancer eftersom min sambo dog i denna sjukdom, vilket ni kan läsa om nu när jag blivit tvungen att använda min dagbok om detta som blogg. Eftersom Blogger har tagit bort mina andra bloggar. Jack levde några år med sjukdomen och gick igenom mycket för att få leva lite längre. Så han blev 59 år mot 57 för min älskling, som inte ville ha kemoterapi. 

Fader Cornelis gjorde sin son arvlös för de hade gammalt groll emellan sig som de inte hann göra slut på innan Cornelis dog. Jack har tre söner och alla är vuxna. Det är svårt att förlora en far även om man är vuxen själv. Fyra egna album hann Jack med innan han gick bort. Och han sjöng ofta sin fars visor. Vila i frid! Hoppas ni ses nu i himlen!

Här har Jack Vreeswijk själv skrivit om sitt liv. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar