tisdag 11 april 2023

Jösses flickor det är revolution på gång!

 Jo så framstår det nu när Carola blev utsatt för en tre timmar lång intervju för att alla skulle bli nöjda och glada och få henne att verka vara mot en viss sorts främlingar. Hon är lite chockad över vad resultatet blev. Men ställer man upp för Svenska Dagbladet så blir det så här. Numera. 

Det går att kalla henne naiv, men i dessa tider är det propaganda som gäller. Alla -ismer är heliga särskilt PK-ismen. Det har den länge varit och själv genomskådade jag den i början av 2000-talet när partierna tog ifrån mig och min familj flera tusen i månaden. Skrev jag om i min första bok Ett Sekel av Tystnad. Då blev jag chockad för jag trodde i min enfald att staten alltid skulle ta hand om oss. 

Men Carola har ju aldrig behövt att genomskåda detta utan hon har varit snäll och ställt upp. Särskilt när denna intervju skulle handla om hennes långa karriär. Inte om något annat och inte kunde hon tro att Svenska Dagbladet skulle förvanska det hon sade. Och det gjorde de inte heller, men de tog fram godbitarna. Och då spelar det ingen roll för den desperata vänstern vad hon tidigare har gjort. 

Antagligen är det samma vänster som nu inte unnar mig någon yttrandefrihet och därför har anmält mig som HATE-kvinna. Mina bloggar är inte åtkomliga för mig sedan en vecka tillbaka. Bara den här är det. Den som jag använde som dagboksblogg när min sambo var sjuk och dog i cancer 2014. Mina andra bloggar har jag skrivit i något decennium, men nu har jag inte åtkomst till dem. Mitt namn är tydligen förhatligt för vänstern. Sådan är politiken i dag! Den vänstervridna. Vem är det som hatar så mycket? Kan bli revolution vilken dag som helst! 

Här skrev jag tidigare om Carolas intervju. 

Carola har inte sett hur samhällsklimatet har förändrats och därför trodde hon på att hon skulle intervjuas om det hon hade gjort i livet. Hennes 40 år på scen. Men godbitarna blev utvalda ur intervjun när hon sade något om hur hon såg på invandrare och Sverige. Och sådant är samhällsklimatet att man inte kan säga bu eller bä längre om detta utan att bli påhoppad. Bedrövligt!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar